Avalehele Vali keel:

Artiklid

Prindi

Majutuse broneerimisel tasub hajutada riske

11.märts 2016

Tihti soovivad reisijad pakettreisi kasuks otsustamise asemel ise oma puhkust planeerida, mis tähendab ka majutuse valimist. Seejuures on nutikas varuda piisavalt aega eeltööks, et majutus vastaks ootustele ja ei rikuks puhkuseelamust.


Sageli kasutatakse majutusteenuseid vahendavaid internetiportaale välisriikides asuva majutuse otsimiseks, ent ka väga paljud Eesti majutusettevõtted on neis esindatud.
 

Tarbijal on oluline teada, et kuigi sobilik majutus leitakse vahendavalt portaalilt, siis leping sõlmitakse siiski konkreetse majutust pakkuva ettevõttega ehk kui tarbija broneerib portaali vahendusel endale talumajutuse Viljandimaal, siis astub ta lepingulisesse suhtesse just selle majutusettevõttega, mitte vahendusportaaliga.



Pööra tähelepanu lõpphinnale ja kvaliteedile. Pakkumises toodud hinnale võivad lisanduda täiendavad tasud, näiteks lapse lisavoodi, hilisema check-in’i või koristusteenuse eest, millest ei ole võimalik loobuda. Sellised tasud võivad kergitada majutuse lõpphinda.


Fotod pakutava teenuse kvaliteedist ja toa seisukorrast ei pruugi olla vastavuses tegelikkusega. Seega tasub enne otsustamist uurida teiste tarbijate kogemusi reisiportaalides. Lisaks kirjalikule tagasisidele postitavad tarbijad majutusasutusest ka fotosid, mis loob reaalsema. Vaadata tasub ka majutusasutuse enda kodulehte.


Ülimalt oluline on tutvuda lepingutingimustega, kuna majutuse broneerimisel ei ole seadusest tulenevat taganemisperioodi. Väga paljudel majutusasutustel on suhteliselt lühike see aeg, mil tarbija saab broneeringust loobuda tasuta. Juhtub, et väga soodsate majutuspakkumiste puhul ei ole tarbijale jäetud võimalust lepingust loobuda ning majutuse eest tuleb tasuda ette või majutuse mittekasutamisel tuleb siiski tasuda kogu summa.


Uuri, kas majutusasutus pakub hommikusööki ning kas see on hinna sees või lisatasu eest. Näiteks majutuse juures olev märge „hommikusöök“ või „Wi-Fi võimalus“ ei tähenda tingimata, et pakett seda sisaldab. Võib juhtuda, et wifiga kasutamise eest tuleb juurde maksta. Sellisel juhul peab hind olema kuvatud enne broneerimist.


Majutuse broneerimise lõpetamiseks tuleb sisestada oma krediitkaardi andmed. See on tihti nõutud ka siis, kui deposiiti broneerimise hetkel krediitkaardilt maha ei võeta. Krediitkaardilt võetakse tasu ka juhul, kui tarbija tühistab broneeringu, kuid ei tee seda etteantud tähtaja jooksul.


Tarbija, kes ei ole teenusega rahul või ei vasta see kokkulepitud tingimustele, peaks esitama kauplejale kaebuse kohe. Kaebuse esitamine alles tagasi koju saabudes on majutusteenuse puhul reeglina liiga hilja ning ettevõte ei pruugi kaebust lahendada. Kui majutusasutus pole võimeline probleemi kiirelt kõrvaldama, tuleb oma pretensioon esitada ka kirjalikult. Seejuures ei saa tarbija eeldada, et võib ebasobivat majutusest loobuda ning uue koha valida olles veendunud, et kaupleja maksab talle raha tagasi.
 


Kui Sul on tarbijaõigustega seotud küsimusi, siis saada kiri e-posti aadressile info@tarbijakaitseamet.ee või helista tööpäeviti kella 9-16 tarbijakaitseameti nõustamistelefonile +372 620 1707. Piiriüleste küsimuste korral nõustab EL tarbija nõustamiskeskus.

Rohkem reisiteemalist teavet leiad tarbijakaitseameti kodulehel reisimise rubriigist www.tarbijakaitseamet.ee/reisimine

Juhul, Sul ei õnnestu probleemi ettevõtjaga ise lahendada, on Sul õigus pöörduda asja kohtuväliseks lahendamiseks tarbijavaidluste komisjoni. Rohkem teavet leiad www.komisjon.ee


 

Tarbijakaitseamet

 

 

 

 

Otsi turismiettevõtteid

Sulle huvipakkuva teenuse leidmiseks vali otsingufiltrist sobiv valdkond ja piirkond või kasuta märksõnaotsingut.
Valdkond:
Piirkond:
Märksõna: