Avalehele Vali keel:

Artiklid

Prindi

Puhkusel ostleja meelespea

13.juuli 2015

Mööda Eestit ringi reisides tuleb ikka ette, et ostad siit-sealt midagi. Võib juhtuda, et ostetud kaup ei meeldi Sulle või siis ilmneb sellel mõni puudus.



KAUPLEJA EI PEA KVALITEETSET KAUPA TAGASI VÕTMA. Kui ostad tavakauplusest mingi toote ning hiljem avastad, et selle suurus, värv või muu omadus Sulle siiski ei sobi, siis tea, et tavapoest ostetud kvaliteetset toodet ei pea kaupleja ümber vahetama ega tagasi võtma. Sellist kohustust pole ka teistes Euroopa Liidu liikmesriikides (v.a Leedu), pigem on tegemist laialt levinud hea tavaga.


UURI ENNE OSTU MÜÜJALT KAUBA TAGASTAMISVÕIMALUSTE KOHTA. Enne kauba ostmist tavapoest küsi ebameeldivuste vältimiseks müüja käest, kas toodet saab ümber vahetada või poodi tagasi tuua, kui kodus peaks selguma, et see siiski ei sobi.


SIDEVAHENDI TEEL OSTETUD KAUBALE KEHTIB 14-PÄEVANE TAGANEMISÕIGUS. Erinevalt tavakauplusest ostmisest kehtib sidevahendi teel (nt e-kauplusest, kataloogist või telefonitsi) ostetud toodetele 14-päevane taganemisõigus. Kaupa sidevahendi abil ostes ei ole Sul füüsiliselt võimalik tootega tutvuda ning võid seetõttu teha eksliku ostuotsuse. On aga ka tooteid, millest eri (nt hügieenilistel) põhjustel 14 päeva jooksul pärast kauba kättesaamist siiski taganeda ei saa.


PUUDUSEGA KAUBA SAAD ÜMBER VAHETADA VÕI TAGASTADA. Hoolimata sellest, kas oled kauba ostnud tavapoest või sidevahendi teel, on Sul õigus lasta kaup parandada, uue toote vastu vahetada või kaup tagastada ja raha tagasi saada juhul, kui võib eeldada, et sellel on tootmisdefekt, või kui see ei vasta lepingutingimustele. Sel juhul on Sul õigus esitada kauplejale pretensioon kahe aasta jooksul alates toote kättesaamisest.


PUUDUSEGA KAUBA KORRAL PÖÖRDU ESMALT KIRJALIKULT KAUPLEJA POOLE. Kaebuse esitamiseks otsi üles kauba ostutšekk, leping või mõni muu ostu tõendav dokument (nt pangakonto väljavõte). Märgi kaebusse oma nimi ja kontaktandmed, kaebuse esitamise kuupäev, kaubal esinev puudus ja omapoolne nõue. Kaupleja poole peaksid pöörduma esimesel võimalusel, aga mitte hiljem kui kahe kuu jooksul alates puuduse avastamisest. Ära kasuta toodet edasi, kuna võid nii defekti süvendada.


KAUPLEJA PEAB SULLE 15 PÄEVA JOOKSUL KIRJALIKULT VASTAMA. Kui kaupleja keeldub Sinu kaebust lahendamast või Sa pole kaupleja pakutud lahendusega nõus, pöördu tarbijakaitseameti poole.


ÄRA AJA SEGAMINI PRETENSIOONI ESITAMISE ÕIGUST JA GARANTIID. Kaupleja ja/või tootja võib anda kaupadele täiendava müügigarantii, mis on lubadus pakkuda teatud aja jooksul soodsamaid tingimusi, kui näeb ette seadusest tulenev kaheaastane pretensiooni esitamise õigus. Seega tuleb vabatahtliku garantiiga pakkuda Sulle suuremaid õigusi kui need õigused, mis kehtivad kaheaastase pretensiooni esitamise perioodi jooksul.


Kui Sul on tarbijaõigustega seotud küsimusi, siis saada kiri e-posti aadressile info@tarbijakaitseamet.ee või helista tööpäeviti kella 9–16 tarbijakaitseameti nõuandetelefonile 1330 või 6 201 707

 

.

Otsi Eesti kaardilt

Kaardiotsing võimaldab leida endale sobiva turismiobjekti ka pakutavate teenuste järgi.
Eesti kaart

Otsi turismiettevõtteid

Sulle huvipakkuva teenuse leidmiseks vali otsingufiltrist sobiv valdkond ja piirkond või kasuta märksõnaotsingut.
Valdkond:
Piirkond:
Märksõna: